נצחו אראלים את המצוקים: הרב חיים דרוקמן זצ"ל

נתי קאליש No Comments on נצחו אראלים את המצוקים: הרב חיים דרוקמן זצ"ל

בד"ה: זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן הלך לעולמו בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, לאחר שהיה מאושפז במשך כמה שבועות. בן 90 היה בפטירתו

הרב דרוקמן צילום: Avi Dishi/Flash90
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים הלך לעולמו הרב חיים מאיר דרוקמן זצ"ל ממנהיגי הציבור הדתי לאומי וראש ישיבות בני עקיבא. הרב היה מנהיגה הרוחני של סיעת הציונות הדתית ויו"ר הסיעה בצלאל סמוטריץ שהרב גיבה אותם במהלכיהם השונים.

הרב שימש לאורך השנים כמחנך דגול, וכיהן כמנהיג ציבור גם כחבר כנסת מטעם סיעת המפד"ל ההיסטורית. הרב היה מראשי תנועת "גוש אמונים" ומגדולי תומכי ההתיישבות ביהודה, שומרון וחבל עזה.

הרב היה מזקני הרבנים, וכיהן כראש ישיבת אור עציון ונשיא מוסדותיה. הרב התגורר ביישוב מרכז שפירא בחבל לכיש בו שימש כרב היישוב, ראש הישיבה המקומית, נשיא איגוד ישיבות ההסדר, יושב ראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא וחבר ההנהלה הארצית של תנועת בני עקיבא.

ברחבת הכותל: הדלקת הנר החמישי הוקדשה לרפואת הרב דרוקמן

למד בישיבת מרכז הרב ונחשב לתלמידו המובהק של הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל.למרות מחלוקות הלכתיות, הוא היה נחשב מקובל על כל רבדי הציונות הדתית מהקיבוץ הדתי ונאמני תורה ועבודה, דרך אנשי הר עציון ועד לחוגי מרכז הרב והר המור.

באמצע חודש כסלו הורע מצבו של הרב, ובני ביתו ביקשו מהציבור להתפלל עבור הרב שנדבק בנגיף הקורונה. לאחר ימים בודדים, הרב הועבר לבית החולים הדסה לצורך בדיקות מקיפות וטיפול בהתאם, אך לפני שעה קלה, הוא הסתלק לבית עולמו.

הסתלקותו תותיר חלל בקרב עשרות אלפי תלמידיו ותלמידיהון האבלים על פטירתו בגיל 90 לאחר שלקה בנגיף הקורונה בשבועות האחרונים. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'.

בבית החולים הדסה עין כרם שטיפל ברב אמרו הערב: "הרב אושפז בהדסה עין כרם במצב קשה מאוד וטופל במסירות על ידי צוות היחידה לטיפול נמרץ פנימי בעשרת הימים האחרונים, אך אלו נאלצו לקבוע את מותו הערב. המרכז הרפואי הדסה משתתף בצער המשפחה אותה הוא מלווה בשעה קשה זו ובצערו של הציבור הרחב".



0 תגובות